Norsk-Svenska Handelskammaren

NSHK Årsmöte – gästtalare Rickard Gustafson, SAS

NSHK Årsmöte; ”SAS framgångsrika resa i en föränderlig industri” med gästtalare Rickard Gustafson, President & CEO, SAS

Datum:
  Tisdagen den 7 maj 2019
Tid:        Kl 15.45 Registrering / kl 16.00-16.45 Årsmöte / kl 17.00 Rickard Gustafson, SAS
Plats:     Norges ambassad, Skarpögatan 4, Stockholm

Norsk-Svenska Handelskammarens årsmöte följs av en presentation; ”SAS framgångsrika resa i en föränderlig industri” med gästtalare Rickard Gustafson, President and CEO, SAS, som presenterar SAS:s framgångar och framtida strategier.

Vi avslutar med vin och mingel.

Välkomna!

* * * * *

15.45 Registrering

16.00 Välkommen – Ambassadör Christian Syse.

16:10 Årsmöte – Björn Rosengren, ordförande i Norsk-Svenska Handelskammaren.

17:00 ”SAS framgångsrika resa i en föränderlig industri”; gästtalare Rickard Gustafson, President and CEO, SAS, presenterar SAS:s framgångar och framtida strategier

18.00 Vin och mingel.

* * * * *

Rickard Gustafson
Rickard Gustafson är koncernchef för SAS sedan 2011. Han är även ordförande i Aleris och styrelseledamot i FAM AB. Tidigare har Rickard Gustafson innehaft olika chefsbefattningar inom GE Capital (1996-2006) och varit koncernchef och vd för Codan/TryggHansa (2006-2011). Han avlade en master of science (civilingenjör) med inriktning mot industriell ekonomi vid Tekniska Högskolan vid Linköpings universitet.

SAS
SAS offers the most departures and has an attractive offering for people who travel frequently to, from and within Scandinavia. SAS conducted more than 800 scheduled flights daily in 2018, and a total of more than 30 million passengers traveled to SAS’ 125 destinations and on charter flights in Europe, the US and Asia.

Airline operations are carried out by SAS Scandinavia, SAS Ireland and our regional production partners. In addition, SAS offers ground handling services, technical maintenance and air cargo services.

SAS is a vital part of the Scandinavian infrastructure and as a member of Star Alliance, SAS offers a global network that covers more than 1,300 destinations worldwide.

SAS vision is to make life easier for people who travel frequently to, from, and within Scandinavia by offering smooth, attractively priced flights, regardless of the purpose of travel.

The largest shareholders in SAS are the governments of Sweden, Denmark and Knut and Alice Wallenberg Foundation.

Norrmän gränshandlade för 9,3 miljarder 2023

2023 uppgick norrmännens gränshandel i Sverige till 9,3 miljarder kronor enligt SSB (Statistisk Sentralbyrå) som är en branschneutral institution och den centrala myndigheten för utveckling, framställning och förmedling av norsk

1 år med Talentnettverket

Deltagarna i Talentnettverket 2023 har nu utvecklat relationer, kunskap och lärande under ett års tid. Det sker någonting alldeles speciellt när 30-talet talanger från vitt olika branscher möts, delar kunskap